Koninklijke onderschijding voor voorzitter Bram Hofman

Hij had het pas op het laatste moment door en was dan ook volkomen verrast. Bram Hofman, voorzitter van de Stichting Wielercomité Lekkerkerk, is vrijdag koninklijk onderscheiden. De 75-jarige leidsman van de organisatie van de Ronde van Lekkerkerk werd benoemd tot lid in de orde van Oranje Nassau. “Dat vind ik een hele eer”, aldus Hofman, nadat hij het lintje opgespeld had gekregen. “De burgemeester maakte er bij de uitreiking ook een heel verhaal van.”

Hofman is al veertig jaar actief als bestuurslid van het Wielercomité. Daarbij zorgt hij voor het behoud en de organisatie van Ronde van Lekkerkerk, die ieder jaar op Hemelvaartsdag georganiseerd wordt. De wielerronde is met name bekend vanwege het vrouwenwielrennen en trekt jaarlijks veel bezoekers. Het aandeel van Hofman daarin is heel groot.

Totale verrassing
Dat hij een lintje ging krijgen zag Hofman vrijdag totaal niet aankomen. “Mijn vrouw vertelde me dat ze naar Houddorp ging met mijn schoondochter, terwijl ik voor de gemeenteraad bij het zwembad moest zijn. Plots kwam mijn schoondochter binnen met een jasje, want ik moest volgens haar wel netje gekleed zijn. Dat begreep ik al niet, maar plots zat de hele familie binnen en was ook de burgemeester er. Toen viel het kwartje wel. Het was een ontzettend leuke verrassing.”

De Stichting Wielercomité Lekkerkerk feliciteert Bram van harte met zijn welverdiende onderscheiding!