Swinkels na sterk voorjaar terug in Lekkerkerk

Na een sterk einde van het seizoen in 2023, maakte Karlijn Swinkels de overstap van het Jumbo-Visma team naar UAE Team ADQ. Waar ze het afgelopen wielerjaar afsloot met twee etappezeges én de eindzege in de tweedaagse AG Tour de la Semois, is de Brabantse ook goed van start gegaan dit voorjaar. Zo hoefde ze in de Trofeo Oro in Euro alleen Italiaans kampioene Elisa Longo Borghini voor zich te dulden, werd ze vierde in de Le Samyn des Dames en tiende in de Ronde van Vlaanderen. Op 9 mei staat Swinkels aan de start in de 60e Ronde van Lekkerkerk.

De 25-jarige renster komt dus in uitstekende vorm naar Lekkerkerk en dat is niet voor het eerst. Zo was Swinkels er ook in 2019 en 2022 al bij. Tijdens haar laatste deelname rook ze ook al aan de winst. In de tijdrit over één ronde eindigde Swinkels als derde, om vervolgens in het criterium als vierde over de streep te komen. Ditmaal hoopt ze dan ook om het nog net wat beter te doen. Aan de voorjaarsvorm zal het in ieder geval niet liggen.