Wielertheater blijkt zeer groot succes

Aan de vooravond van de 60e Ronde van Lekkerkerk werd woensdagavond in Lekkerkerk een Wielertheater georganiseerd. Met onder meer Marianne Vos, die op donderdag ook van start gaat in de wielerronde, Annemiek van Vleuten en Hein Otterspeer als gasten werd het een avond vol mooie verhalen. De grote zaal van Amicitia zat bomvol en kreeg een zeer mooie show voorgeschoteld. Kortom, het Wielertheater bleek een groot succes te zijn.

Waar de muziekformatie De Flamingo’s al een geweldige sfeer wist neer te zetten en het publiek op had gewarmd, waren het ex-schaatsers én Ronde van Lekkerkerk winnaars Erik Jan Kooiman, Coen Otterspeer en Remco Schouten die eerst aanschoven bij presentator Jan Dirk Stouten. De wielerronde zelf, maar ook hun levens als topsporter kwamen daarbij naar voren. Ronde van Lekkerkerk hoffotograaf Stephan Tellier had daar beelden van én legde in een speciaal deel van de avond uit hoe hij tot zijn beste foto’s is gekomen.

(Tekst gaat verder onder de foto)

De Flamingo’s zetten de zaal in vuur en vlam met onder meer een lied over de wielerronde, waar het hele publiek in meegetrokken werd. De zaal ging helemaal los! Hein Otterspeer was vervolgens de laatste spreker van het eerste deel van de avond. Zijn mooiste momenten, maar ook het opgroeien in de regio en de steun van familie en vrienden kwamen aan bod in een leuk vraaggesprek.

Na een pauze met de nodige versnaperingen vormden Annemiek van Vleuten en Marianne Vos een absoluut topkoppel, de avond voor de vrouwen ook deze Hemelvaartsdag weer centraal staan in de wielerronde. Hun zeer grote erelijsten waren aanleiding voor veel delen van het gesprek, evenals de ervaringen met de koers, het winnen van de Ronde van Lekkerkerk en nog veel meer. Iedereen genoot met volle teugen. Kortom, de warming up voor de 60e Ronde van Lekkerkerk is gedaan. Morgen is het koers!