Ronde van Lekkerkerk

Wielertheater

Woensdag 8 mei – Wielertheater

Aan de vooravond van de 60e editie van de Ronde van Lekkerkerk organiseren we op woensdag 8 mei een heus Wielertheater. Onder leiding van presentator Jan Dirk Stouten wordt het een diverse avond, met verschillende prominente sprekers. Zo zijn onder meer Marianne Vos en Annemiek van Vleuten te gast in de grote zaal van Amicitia in Lekkerkerk. Het programma duurt van 18.30 tot 22.00 uur. Je kunt je kaarten nu bestellen, onderaan deze pagina.

Alleen al de inloop van het Wielertheater wordt spectaculair! Vanaf 18.30 tot 19.00 uur is er bij binnenkomst een live bandoptreden van de drie mans muziekformatie ‘De Flamingo’s’. Als gast kun je daarbij genieten van de fiets, want er is een fietsshow met fietsen van Van der Velden Wielersport en van Jerry van Herk die met klassieke en moderne fietsen in de hal staat. Daarnaast show sport-, schaats- en wielerfotograaf Stephan Tellier, hoffotograaf van de Ronde van Lekkerkerk, zijn beste werken. Het programma is daarna als volgt:

Eerste Blok (19:10 – 20:30 uur)
Na de opening en het welkomstwoord door gastheer Jan Dirk Stouten zijn er interviews met oud-winnaars van de Ronde van Lekkerkerk. Stephan Tellier geeft vervolgens een presentatie over ‘Hoe maak ik een sportfoto’. In interviews met schaats- en fietsprofs uit de Krimpenerwaard komen daarna onder meer Erik Jan Kooiman en Hein Otterspeer aan het woord.

Pauze Blok (20:30 – 21:00 uur)
Tijdens de pauze is er opnieuw live muziek en dat is direct ook een mooi moment om te netwerken, voor we verder gaan. Er is opnieuw de mogelijkheid om de Fietsshow te bekijken, evenals de foto’s van Stephan Tellier, waarbij ook de vorige edities van de Ronde van Lekkerkerk nadrukkelijk naar voren zullen komen. Een mooie warming up voor de volgende dag, wanneer de 60e wielerronde verreden wordt.

Tweede Blok (21:00 – 22:00 uur)
In het tweede blok gaan we kijken naar het huidige wielrennen en dan met name de vrouwen, die een dag later ook centraal staan. Marianne Vos gaat niet alleen van start in de 60e Ronde van Lekkerkerk, ze schuift in deze vooravond ook aan tafel aan in het Wielertheater. Daar spreekt ze over haar ervaringen in de wielersport en haar recente overwinningen in 2024. Dat doet ze samen met veelvoudig kampioene Annemiek van Vleuten, die na een glansrijke carrière vorig seizoen afscheid nam. Met haar kijken we terug op haar loopbaan en op het huidige wielrennen.

Afsluiting en start Wielercafé (22:00 – 23:00 uur)
Na de afsluiting van het officiële gedeelte hoef nog niet naar hus. Er is een optreden van de band als leuke afsluiting terwijl de gasten kunnen napraten en uiteraard vooruitblikken op de koers van Hemelvaartsdag.

Kenmerken van het Wielertheater
We zetten nog even alles voor je op een rij, zodat ook jij voorbereidt aan de start kunt staan van ons Wielertheater.

• Inloop Wielertheater: 18.00 uur
  • Einde officiële deel: 22.00 uur
  • Duur: 2 blokken (1,5h + 1h) met een netwerkpauze van 30 minuten.
  • Doelgroep: 25-75 jaar, Jeugd van Verenigingen, Wielercomité-genodigden, inwoners Krimpenerwaard.
  • We kunnen maximaal 350 aanwezigen herbergen
  • Zaal: Grote zaal Amicitia + Muziekzaal Amicitia, Lekkerkerk
  • Presentator: Jan Dirk Stouten
  • Kaarten kopen? Klik op deze link
In 2023 reed Annemiek van Vleuten de wielerronde nog. Ditmaal is ze te gast in het Wielertheater.
Jan Dirk Stouten is de presentator van de avond.
Marianne Vos is te gast in het Wielertheater én rijdt de 60e wielerronde.